Винен туризъм с бебе | Вила Юстина

Здравейте!

Не съм писала пътеписи от доста време, но ми се иска да ви разкажа по-подробно за нашето уикенд бягство.

Последните години сме запалени по винения туризъм и ми се иска да посетим повече от винарните в България, защото тук правим наистина хубаво и разнообразно вино, за което трябва да се пише и говори.

Как се спряхме на Устина?
Търсих винарска изба в близост до Пазарджик, защото имахме работа там през седмицата и исках да съчетая почивката ни с ангажимента там.

В село Устина на около два часа от София се крие бутиковата винарска изба Юстина, към нея има хотелска и вилна част.

Предлагат пакети за дегустация и доста добър ресторант. Вариант с две нощувки е идеален, за да се насладите на хубавото вино и културния туризъм.

Пристигнахме в неделя. Един съвет за пътуване с бебе е да избирате комбинация от дни, които не са класическите петък, събота, неделя, за да няма толкова наплив от хора и да ви е по-спокойно и на вас.

Избрахме да се настани в апартамен, първо, че и цените бяха доста добри, второ имаше място и за детето да му е по-широко за игра.

Апартаментът беше чист, топъл и просторен. Има възможност да се паркира в непосредствена близост до вилите, което е удобно за сваляне на многото багаж, който носите, когато се пътува с бебе. Очакваше ни и welcome drink с пенливо вино на Юстина, което е естествено пенливо вино, бяло и розе.

Останах много доволна от избора ми. Цената за две нощувки с включена закуска беше 280 лв.

Туризъм

За понеделник бях планирала културен туризъм и дегустация на вино. След закуска се отправихме към лозето на Юстина, но общо взето нямаше какво да се види, защото е затворено за посещения. След това се оправих е към Червената църква, която е на около 30 минути от Устина.

Доста кофти е направена отбивката и 90% от посетителите я пропускат, има къде да се паркира и по алеята е подходящо за бебешки и инвалидни колички.

В посетителския център се заплаща такса за възрастни и имахме късмет да сме сами докато се разхождахме около църквата.

Дворецът в Кричим

След това се отправихме към Дворецът в Кричим, който се намира на около още 30 мин. Там обиколките са през час и половина и се наложи да чакаме, като използвахме времето за преобличане и хранене на бебето. Билетът е 12 лв за възрастни и е подходящо за бебешки колички. Единствено го носихме като влизах е в самата сграда на ловната резиденция.

Много красив парк, предполагам, че през пролетта ще е по подходящо за посещения.

Всъщност има доста какво още да се види в региона, но винаги, когато пътувате с малки деца, а и не си давате зор да бързате планът върви по-бавно от това ако сте сами. В близост има два водопада и еко пътека,но те не са подходящи за колички.

Дегустацията

Успяхме да се върнем във вилата 15 мин преди часът ни за дегустацията на вино. В сайта на Юстина може да запазите час и да изберете какъв пакет искате да пробвате. Ние бяхме запазили за дегустацията на 5 вина.

Преди самата дегустация, започваме с обиколка на избата и производствения процес. Минава се през съдовете за вино, до мястото, в което се съхраняват бъчвите и след това дори видяхме производствената линия за бутилиране. В тази част от обиколката носихме бебето, защото не е подходящо за колички.

След това се върнахме в основната сграда и видяхме Енотеката на винарната, където се съхраняват вина от 2007 година.

За самата дегустация се качих е на горния етаж, където ни очакваше сет за дегустацията, вода, мезета и хляб. За пръв път бяхме на подобно нещо и беше много интересно.

Нашият сомелиер ни избра вина според вкуса и ни усети много добре. Хем пробвахме неща, които харесваме по принцип, хем такива, които са нови за нас. Започва се с представяне на вината едно по едно, като имаме време за проба, след което ни се носи следващото вино.

Купихме 6 бутилки, като цените в магазина и ресторанта на Юстина са еднакви, така че ако не се успели да пробвате нещо на дегустацията, може да го направите на вечеря в ресторанта.

Ресторантът

Като ценители на хубавото вино и храна, много ни допадна ресторантът към хотела. Цените са съвсем нормални, даже евтини на фона на тези в София. Салатите са от 10 лв. Основните от 15 лв. Цената на виното както вече казах не е увеличена.

Имаше детско столче. Обслужването е много бързо и там много ни хареса овчето сирене.

На следващия ден бяхме на закуска след това оправихме багажа и минахме през мандрата Устина, за овчи продукти. Имаше кашкавал и сирене. Само в опаковки по килограм за съжаление. Поради тази причина взех само сирене.

След това се от правихме към Пловдив, за да посетим моя приятелка от гимназията и пътешествието ни приключи.

Сега остава да планирам колко още винарски изби може да посетим тази година.

Били ли сте в Устина?

Love,
Snejana

P. S. Престоят ни във Юстина е заплатен с лични средства и това не е спонсорирано съдържание.